Leczenie niepłodności

Leczenie hormonalne
Po przeprowadzeniu badań hormonalnych lekarz specjalista dobiera odpowiednia terapię hormonalną.

Laserowe usuwanie ognisk endometriozy
Endometrioza jest chorobą narządów płciowych kobiety. W obrębie miednicy mniejszej dochodzi do ognisk zapalnych. Sama choroba pozostaje tajemnicza, bowiem dotychczas nie ustalono dokładnie jej przyczyny. Nieleczona może prowadzić do niepłodności.
Laser CO2 jest przełomem w leczeniu endometriozy. Jego użycie umożliwia precyzyjne i bezpieczne usunięcie ognisk zlokalizowanych w trudnych i wrażliwych miejscach.

Histeroskopia zabiegowa
Podczas zabiegu lekarz, przez tulejkę histeroskopu, wprowadza mikronarzędzia lub światłowód laserowy, którymi wykonuje czynności zabiegowe. Pobiera również materiał do badania histopatologicznego. Niedogodności związane z zabiegiem można porównać do zwykłego badania ginekologicznego. Pacjentka po zabiegu może po kilku godzinach wrócić do domu.
Wskazania do histeroskopii zabiegowej:
-usuwanie zrostów, mięśniaków podśluzówkowych, polipów
korekcja wrodzonych wad macicy np. usunięcie przegrody macicy
-pobranie wycinków z błony śluzowej do badania histopatologicznego

Laparoskopia
Laparoskopia jest nowoczesną metodą diagnostyczną i operacyjną, która pozwala oglądać i diagnozować narządy w jamie brzusznej i miednicy małej pacjenta bez konieczności jej otwierania. Badanie jest małoinwazyjne, więc można je wykonywać często w ramach chirurgii jednego dnia. Ma przewagę nad klasyczną operacją, ze względu na krótszy pobyt w szpitalu i szybszą rekonwalescencję. Operacja laparoskopowa jest bardzo precyzyjna od klasycznej, w szczególności przy użyciu lasera. Daje możliwość wykrycia bardzo małych zmian niewidocznych w operacji klasycznej, np.: małych ognisk endometriozy. W trakcie operacji możliwe jest wykonanie biopsji wycelowanej dokładnie w zmienioną tkankę lub guz i pobrania wycinków tkanek do badań histopatologicznych i bakteriologicznych. W leczeniu niepłodności daje możliwość rozpoznania i leczenia przyczyn niedrożności jajowodów, mięśniaków, zrostów miednicy mniejszej oraz innych patologii.

Zadzwoń i umów wizytę