Kardiolog Bielsko

Termin kardiologia pochodzi od greckich słów „cardia”, które odnoszą się do serca, a „logia” oznacza „studium nad”. Kardiologia to dziedzina medycyny zajmująca się chorobami i zaburzeniami serca, które mogą obejmować zarówno wady wrodzone, jak i nabyte.

Czym jest kardiologia?

Kardiologia jest dziedziną medycyny, która zajmuje się chorobami serca i układu krążenia, ich diagnostyką, prowadzeniem badań, rozpoznawaniem oraz leczeniem. Specjalizacja bardzo często korzysta z najnowszych terapii i technologii. Kardiologia, poza planowanymi badaniami i zabiegami, często wymaga leczenia pacjentów w nagłych wypadkach. Obejmuje również opiekę paliatywną pod koniec życia pacjentów cierpiących z powodu jakiejś choroby serca.

Kardiologia dzieli się na cztery podspecjalności takie jak:

• kardiologia nieinwazyjna – zajmuje się diagnozą i leczeniem chorób układu krążenia, bez ingerencji w strukturę organizmu;
  • kardiologia inwazyjna (interwencyjna) – zajmuje się leczeniem chorób serca bez otwierania klatki piersiowej, podczas zabiegów wykorzystywany jest cewnik naczyniowy;
  • kardiochirurgia – zajmuje się leczeniem operacyjnym chorób serca (np. przeszczep serca, wymiana rozruszników);
  • kardiologia dziecięca – zajmuje się chorobami serca oraz układu krążenia tylko u dzieci.

Nie usówać

Kardiolodzy w Klinice Galena pracują z pacjentami dorosłymi. Wizyta rodzica z dzieckiem wymagającym konsultacji kardiologicznej wymaga kardiologa dziecięcego, gdyż jest to odrębna specjalność.

Kardiolodzy zajmują się pacjentami z takimi schorzeniami, jak:

• dusznica bolesna (ból w klatce piersiowej spowodowany zwężeniem tętnic wieńcowych)
  • arytmie, np. migotanie przedsionków (nieregularne bicie serca)
  • szmery serca spowodowane chorobą zastawkową
  • kardiomiopatia (choroba mięśnia sercowego) z niewydolnością serca
  • zakrzepica tętnicy wieńcowej lub zawał mięśnia sercowego (atak serca)
  • choroby tętnic (miażdżyca, zapalenie tętnic)
  • tachykardia
  • bradykardia
  • wrodzone choroby serca w dorosłym życiu

Lekarz specjalista kardiolog zajmuje się diagnozą i badaniem wad serca, chorób krążenia oraz naczyń krwionośnych, przeprowadza inwazyjne i nieinwazyjne badania kardiologiczne.

Poniższe dolegliwości mogą, ale nie muszą świadczyć o zaburzeniach układu sercowo-naczyniowego:

• zaburzenia rytmu serca,
  • zmęczenie po niewielkim wysiłku,
  • nadciśnienie tętnicze,
  • duszności,
  • bóle w klatce piersiowej.

Centrum medyczne Klinika Galena w miejscowości Bielsko Biała oferuje porady kardiologiczne. Konieczna jest wcześniejsza rejestracja.

Lekarz specjalista wykonuje diagnostykę poprzez:

• pomiar ciśnienia tętniczego
  • RTG klatki piersiowej