ORTOPEDA BIELSKO

Czym zajmuje się ortopeda?

Ortopedia to dziedzina medycyny, której zadaniem jest profilaktyka, diagnostyka oraz leczenie chorób związanych z układem ruchu: szkieletem, mięśni, więzadeł, a nawet powiązane z nim naczynia krwionośne i nerwy. Lekarze ortopedzi zajmują się zarówno wadami wrodzonymi jak i nabytymi w wyniku wypadku czy choroby, a także leczą nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu ruchu pacjentów. Zazwyczaj ortopeda to też traumatolog, dzięki czemu może zajmować się także złamaniami, w tym tymi, które wymagają operacji, zwichnięciami i skręceniami.

Konsultacja z ortopedą to pierwszy krok do zdrowego i sprawnego układu ruchu, jednak w nagłych wypadkach najlepiej odwiedzić szpital i oddział ortopedii.

Kiedy należy umówić wizytę u ortopedy?

Na wizytę u ortopedy warto się także umówić, jeśli pacjent cierpi z powodu złamania kończyn, zwichnięcia stawów czy skręcenia kostki, bólu i stanów zapalnych w obrębie stawów oraz ścięgien, problemów z ruchomością, obrzękami stawów. Nawet trzaski w stawach podczas ruchu powinny skierować pacjenta do gabinetu ortopedy na konsultacje.

Nie usówać

Ćwiczenia, domowe sposoby, rehabilitacja i fizjoterapia czy ochraniacze na kolano mogą pomóc złagodzić ból kolana, lecz w niektórych przypadkach kolano może wymagać ingerencji chirurgicznej.

Uraz kolana może dotyczyć wszystkich więzadeł, ścięgien lub kaletek, które otaczają staw kolanowy, a także kości, chrząstek i więzadeł, które tworzą sam staw. Niektóre z najczęstszych urazów i problemów kolana to:

• uszkodzenie więzadła krzyżowego przedniego
  • złamania
  • zwichnięta rzepka
  • uszkodzenie łąkotki
  • zapalenie kaletki kolana
  • artretyzm

Kostka pozwala nam poruszać stopą w górę i w dół oraz wspiera ciało w codziennych czynnościach. Wymagania jakie codzienność stawia kostce sprawiają, że jest podatna na kontuzje, zwłaszcza u sportowców. Najczęstsze problemy z kostką to skręcenia i złamania, a następnie zapalenie stawów i zapalenie ścięgien.

Leczymy następujące schorzenia kostki:

• skręcenie kostki
  • złamania kostki
  • niestabilność stawu skokowego
  • naderwanie ścięgna mięśnia strzałkowego
  • uszkodzenie chrzęstno-kostne kości skokowej
  • ostroga piętowa

W przypadkach nagłych najlepiej odwiedzić szpital i oddział ortopedii. Rejestracja do szpitala nie jest wtedy wymagana.

Ortopedia Bielsko Biała i poradnie specjalistyczne Kliniki Galena stosują diagnostyczne USG, zabiegi ortopedii chirurgicznej dłoni i stopy i inne zabiegi.

Oferta poradni ortopedycznych Kliniki Galena obejmuje usługi zabiegów leczenia schorzeń jak:

• usunięcie zmiany guzowatej,
  • leczenie cysty Bakera,
  • ganglionów,
  • terapia zapalenia zginacza pochewki,
  • choroby de Quervaina,
  • leczenie zespołu cieśni nadgarstka oraz zespołu rowka nerwu łokciowego.

Zabiegi ortopedyczne Bielsko Biała

Poradnie specjalistyczne Klinika Galena dysponują kadrą doświadczonych ortopedów. Wykonujemy różne zabiegi ortopedyczne, które pozwolą pozbyć się bólu i powrócić do pełnej aktywności i mobilności kończyn. Nie pozostawimy żadnego pacjenta bez należytej opieki medycznej.